Кошик
158 відгуків
ТОВ "ТЕХНО-СІНТЕЗ ІНВЕСТ"
+380 (99) 497-61-63
+380 (50) 445-42-36
+380 (98) 849-82-65

Outboard Motor Oil

Outboard Motor Oil

Крім "двотактних масла загального призначення і мотоциклетних масел за кордоном робляться ще й спеціальні масла для підвісних човнових моторів - Outboard Motor Oil. Що ж це за масла і чим вони відрізняються від мотоциклетних масел? Основною відмінністю цих масел від мотоциклетних є практично нульова зольність. Настільки низька зольність досягається застосуванням масляної основи особотонкой очищення і спеціальних беззольний присадок. Зрозуміло, таке масло виходить значно дорожче мотоциклетного. Що ж досягається застосуванням цих більш дорогих масел? В порівнянні з мотоциклетними мастил для двотактних двигунів досягається подальше збільшення моторесурсу на 5~10%. Але не це головне. Значно зменшується відкладення нагару на електродах свічок запалювання, що знижує ймовірність відмови мотора з цієї причини. Якщо експлуатація човни передбачається в складному для навігації районі з одним двигуном, або чекає тривала експлуатація двигуна на малих обертах, і при цьому власник судна не може в силу тих чи інших причин регулярно чистити свічки, краще застосовувати саме Outboard Motor Oil.
 

Часто у любителів виникає питання: а що ж станеться з мотором зарубіжного виробництва, якщо він попрацює на мотоциклетних "двотактних" оліях замість настійно рекомендується виробником Outboard Motor Oil (TCW-3)? Відповідь: нічого особливо поганого не станеться. Доведеться все-таки чистити свічки хоча б раз в сезон. Зниження моторесурсу на 5~10% любитель чи відчує, так як за довгий час служби мотор швидше буде розбитий об каміння або втоплений, ніж встигне до межі зноситися. Таке зниження моторесурсу буде чутливим хіба що для власника "водного таксі" або професійного рибака, двигуни яких працюють щодня. Тому вирішення питання "Outboard Motor Oil або мотоциклетний масло?" кожен любитель може вирішувати сам, виходячи зі своїх матеріальних можливостей. Більш того, якщо у безвихідній ситуації імпортний мотор попрацює трохи на суміші бензину з автолом (чого, звичайно, рекомендувати не можна), то і в цьому випадку мотор не розвалиться відразу, просто при тривалій роботі на такій невідповідній суміші моторесурс двигуна впаде до 500~600 годин, характерних для вітчизняних двигунів при їх роботі на автоле.

В якій пропорції змішувати масла з бензином?

Численними дослідженнями зарубіжних і наших фахівців встановлені наступні оптимальні пропорції паливної суміші для двотактних двигунів:
- для двигунів з голчастими підшипниками у верхніх головках шатунів - 1:50;
- для двигунів з бронзовими втулками у верхніх головках шатунів - 1:40.

В даний час практично всі мотори закордонного виробництва мають голчасті підшипники у верхніх головках шатунів. Для моторів випуску 70~80-х років слід уточнити особливості конструкції двигуна, запросивши відповідну інформацію у дилерів, на сайтах виробників або у осіб, які займаються ремонтом. З вітчизняних двигунів голчасті підшипники мають мотори "Привіт-22" і "Вітерці" починаючи з 1988р. випуску. "Вихори", "Нептун", "Москва" , старі "Вітерці", "Салюти" та інші мотори мають бронзові втулки.

Що ж стосується рекламних заяв деяких зарубіжних фірм щодо застосовності паливної суміші з пропорцією масло/бензин 1:100, то таку інформацію слід сприймати з великою обережністю. Адже не публікувалося жодних достовірних відомостей про те, що в цих конкретних моделях моторів були застосовані якісь більш зносостійкі матеріали гільз циліндрів і поршнів. Більшість моторів якими були, такими і залишилися, просто в якийсь момент без всяких видимих причин було оголошено, що відтепер можна лити масло в співвідношенні 1:100. Такі заяви робилися явно під тиском "зелених", непрямим свідченням чого є вказівки, що даються серйозними дилерами: для "комерційної" експлуатації все ж застосовувати суміш 1:50, а суміш 1:100 використовувати для легких умов малих навантажень, наприклад, троллінгу.

Що робити, якщо "двотактні" масла все ж недоступні?

Такой вопрос может возникнуть у жителя отдалённой глубинки, где специальные масла для двухтактных двигателей могут всё ещё быть в дефиците. Прежде всего следует подавить-таки в себе соблазн использовать различные "автолы", "жигулёвские", "дизельные", "камазовские", "тепловозные", "судовые" и т.п. масла, даже если они и "достаются" даром. Двух-трёхкратное снижение моторесурса двигателя при работе на этих суррогатах - более чем весомый аргумент против даже при эксплуатации отечественных "подвесников". Однако, безвыходных ситуаций не бывает.

Оскільки головне зло вищезгаданих "чотиритактних" масел - це їх висока зольність, можна застосовувати в якості замінників вітчизняні масла без присадок. Що ж це за масла?
Авиамасла МС-14; МС-20; МК-22, застосовувати у пропорції 1:33;
Індустріальні масла І-25; І-40А; І-50; І-300, застосовувати в пропорції 1:25.

В советское время эти масла отсутствовали в свободной продаже, поэтому подавляющему большинству водномоторников и мотоциклистов, не имеющих возможности их "достать", были попросту недоступны. Конечно, из-за отсутствия высокоэффективных противоизносных присадок двигатель будет изнашиваться быстрее, чем при работе на спецмаслах, но всё же достижимый моторесурс будет ближе к ресурсу, обеспечиваемому "двухтактными" маслами. При появлении такой возможности следует без промедления перейти на использование масел для двухтактных двигателей.

Застосування спеціальних високоякісних мастил для двотактних двигунів - запорука хороших пускових якостей та безаварійної роботи двигуна!

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner